tisdag 10 november 2009

semestertid

Idag är jag något av en enarmad bandit på grund av svinus vaccinus som vi styrde upp igår. Än så länge ingen feber bara lite kramp i vänster arm (men den använder man ju ändå bara till att peta näsan med så det gör inget). Verkar gå heta debatter på fb och bloggar om att vaccinera ellre inte vaccinera. En kompis skrev på facebook: vad hände med att respektera varandras åsikter? - respektera? neeej du säger jag, trams, det ska inte respekteras. Tillsynes normalbegåvade vuxna människor utan sprutskräck som väljer att inte vaccinera sig p.g. "riskerna" med vaccin (som BEVISLIGEN so far är inga) förutom 1. För vissa: feber i 24 timmar 2. För de flesta: ont i vänster överarm i 48 timmar. Jämför gärna detta mot riskerna med influensa som är 1. en jävligt jobbig influensa med 40 graders feber i en vecka 2. konstgjort lunga 3. död. ja shit vilket svårt val. Men sen ska vi ju ha klart för oss att majoriteten av svenskarna även anser aftonbladet vara en pålitlig nyhetskälla...

NYTT STYCKE nytt ämne:

Paris. Finaste Paris och jag återses ikväll. Planet lyfter från Kastrup kl 20.10. Fiffan va najs. Operan på fredag, åter söndag. Nu börjar min vänsterarm bli lite ajaj så jag måste avrunda. Au revoir et a bientot!