måndag 23 november 2009

Kära klasskamrat

är du lite lätt utvecklingsstörd undrar jag? Låt mig förklara mig Yvette: Idag sitter jag och chattar med honom på facebook och beskriver mina uppgifter som jag har på min prakik. Vi går i samma klass. På ett program med ordet "mångfald" och "arbetsliv" i titeln. Jag säger att jag praktiserar som jämställdhetskonsult och berättar lite spännande lite grejjer om diversity management. Det som är HÖGST aktuellt och intressant om man läser på vårt program. Jag får till svar: " Det låter jävligt...TRÅKIGT! men det beror väl på vad man är intresserad av..." Jag skriver till honom "hmm du kanske borde byta program? jag trodde intresset låg i ARBETSLIV och MÅNGFALD när man läser det som vi gör." HUR FAN KAN MAN LÄSA ETT PROGRAM OM MÅNGFALD OCH SAMTIDIGT HA PROBLEM MED MÅNGFALD? till saken hör at jag vet vad detta killgäng i klassen tycker om t.ex. genus- att det är idiotcitat "feminist propaganda". så som svar på allas fråga om 80-talisterna: NEJ! VI HAR INTE KOMMIT LÄNGRE! era jävla sopor.