lördag 9 januari 2010

2010

Jul! Det känns sååå 2009. Nu träder vi in i 2010 där SEMLA är det nya svarta. Jag och Nico har redan hunnit med ett första bak i onsdags. Ikväll ska vi på 30-årsfest där vi tänkte ta med oss 30 semlor som present (ja vi är lite fattiga. Men tyckte att det var en bra present faktiskt). Vad har hänt sedan sist? Tjaaa en praktik, ett jullov. typ. Våra kompisar E och B kommer att kläcka en unge i februari, det är lite spännande. Jag och Nico har pratat lite löst om att kanske förlova oss 2010 och att gifta oss 2011. Fånigt att man vill det, det borde ju inte spela någon roll... men det vill jag ju. Äsch man är väl inte mer än en jävla produkt av samhället. Jag uppdaterar hur det går med den saken. Andra planer inför 2010 är att komma in på masterprogram inom management. Helst i Lund. Vi får se hur det går. Mailade stockholms universitet igår ang ansökningshandlingar. Jag skrev att jag uppfattade det som otydligt om man ska bifoga brev, cv och referenser utöver anmälan, eller om det räcker med bara en anmälan. Det stod olika saker på olika ställen på hemsidan nämligen. Fick till svar "Det som skall bifogas står här: (länk till den sida jag hänvisade till). -"JO. Jag har förstått det men..." varade jag artigt. "Det som skall bifogas i anmälan framgår på denna sida (samma länk igen)" skriver han till svar. MEN ÄR DU HELT J_A TAPPAD? svarade "Ok. Tack för ingenting då. P.s. Det här med kundtjänst är nog inte din grej helt enkelt." Efteråt skrattade jag förnöjt åt mitt vassa svar(tyckte jag då iaf). Sedan fick jag en lite klump i magen. Tänk om han kommer att maila något jätte elakt tillbaka! (inte "tänk om han blev ledsen", där får han skylla sig själv). Nej men tänk om han sätter mig på nån reject-lista inför antagningarna. Han lär ju ha fetare kontakter inom akademin än vad jag har lixom. Skrattar bäst som skrattar sist. Det visar sig.

1 kommentar:

Yvette sa...

Gifta sig verkar roligt. Det är en fest och en kärleksförklaring. Inte fånigt alls. Jag vill bli bjuden.