torsdag 14 januari 2010

Onsdagsmiddag

Igår var det dags för onsdagsmiddag, den här gången hos Maria. Jag har halkat in på denna "tradition" av en slump men måste säga att det är ett väldigt trevligt upplägg. Rullande schema mellan 5-6 pers vilket gör att man max behöver bjuda på middag en gång i månaden. Det är ett perfekt tillfälle att prova ny vardagsmat (inget fancy). Igår bjöd Maria på vegetarisk lasagne och sallad, glass och hallon som efterrätt. Om två veckor är det min tur och jag kom påden briljanta idén att bjuda på Sandysmackor- fast hemma! Innan jag inledde min fashionabla karriär inom kundtjänst och äta mackor i en reception så jobbade jag -bland annat- på Sandys. Jag minns att jag var 19 år och så jävla glad över att ha fått en 75% tjänst på Sandys. What can I say? Jag älskade sandysmackor helt enkelt. Man kan lätt tro att man slutar älska Sandysmackor efter att man jobbat där i sex månader och ätit det till frukost och lunch varje dag, men där tror du fel! Tänkte att det är ett trevligt serveringssätt också att alla får välja "rå eller rostad lök?" "alla grönsaker och oliver?" "olja och peppar?". Och sen swisch swisch in med mackan i ett prasselpapper- klart! Kan det bli annat än succé?

2 kommentarer:

Yvette sa...

Okej, nu ska vi bli kompisar på riktigt och du ska ge mig en vegomacka från den gamla menyn. Jag älskade dom! Så gjorde dom om menyn och tog bort den! Värsta jag varit med om. Nu har jag lärt mig älska Subway istället.

anna sa...

oh yes! Hot-veggie var fantastisk, självklart tillhör jag old-school menyn, den "nya" menyn är fullkomligt ologisk och mesig. Tyvärr gjorde vi ju inte rörorna själva så jag kan ju inte riktigt återskapa dem exakt som de var. Skulle dock gissa att morot, curry, cayenne, majonäs och lätt creme fraiche skulle kunna likna hot veggie. Subway har jag dock inte lärt mig älska än, det känns lite som den fula kusinen från landet...