tisdag 13 oktober 2009

Falling down

Idag hade jag möte med min lärare angående ett mentorsprojekt. Vi bestämde att jag skulle komma till hennes rum kl 11. Jag var där från 11.00-11.35. Det var inte hon. Jag skrev ett mail att jag hade varit där men att hon inte var där och fick som svar - "Jag var visst inte där i tid". NO SHIT BITCH!

När jagkom hem såg jag att en klasskompis hade postat en länk som hon tyckte att alla skulle se (med allvarlig ton alltså) och ett youtube klipp på fb med en jävla radom svammlande människa som snackade om någon konspirationsteori angående svininfluensan som menade att vaccinet var fullt med kvicksilver och till för att utrota vissa etniska raser mm. Helt jävla nutcase. Googlade gubben och visade sig att han var nån gammal brittisk f.d. miljöpartist som rökt svamp och trodde att han var guds son. KÄLLKRITIK NÅGON? INTE DET? Nehe jag får väl fortsätta vara den enda vettiga människan i min omvärld.

2 kommentarer:

Yvette sa...

Så var det det där med högskolepoäng och intelligensnivå och hur det inte alltid sammanfaller såväl som man kan tro.

Anna F sa...

verkligen. hon är som en kattunge har jag kommit fram till. utbrister ett allvarligt och höljutt "VA!!!SERIÖST??! VEM GÖR DET?" när jag nämner att det blir jobbigt att kliva upp 06.30 sen när man ska börja jobba efter studierna.