onsdag 21 oktober 2009

Handikappad

Jag går ofta på offentliga toaletter. Inte så värst frivilligt, utan snarare högst ofrivilligt. Vi reser nästa en gång per månad till stockholmstrakterna för att hälsa på folk (sambo med firmabil och gratis bensin) vilket medför besök på fancy toaletter som statoil, max, mc donalds, preem etc. Jag har i samband med detta noterat att toaletterna ofta är handikappanpassade för rullstolsbundna. Min fråga är då: Har rullstolsbundna individer utvecklat en helt egen, tidigare okänd flexibilitetsförmåga att nå toalettpappersrullen som alltid sitter minst två meter från toastolen? För min egen del måste jag skaka lite och sedan blixtsnabbt rycka åt mig en tuss, och tillbaka. Om det mot förmodan skulle vara så att detta är ett problem även för rullstolsbundna så kan man ju fundera på hur de tänkte när de bestämde placeringen...

1 kommentar:

Yvette sa...

Mycket ologiskt. Själv brukar jag ta med mig papper. Det ska ju ändå rullas av papper i samband med täckningen av toalettringen innan man sätter sig.